رسالة ترحيب

Greetings

إنه لمن دواعي سروري أن أقدم لكم، المعرض الإفتراضي لمتحف جامعة سوكميونغ للطالبات بالتعاون مع المركز الثقافي الكوري في دولة الإمارات العربية المتحدة.

المعرض سيكون عن فن التطريز والذي كان جزءاً هاماً من حياة النساء في كوريا. هذا الفن يعبر عن الألوان وتصاميم النقوش الكورية التقليدية. بالإضافة إلى، التفاصيل الدقيقة التي تفصل حكاية نمط الحياة التقليدية الكورية.

فن التطريز المعروض في <التطريز الكوري بين الماضي والحاضر> يتكون من عدة أقسام، بدءاً من القطع التي تصور التفاصيل الدقيقة المصنوعة في القصر الملكي وبساطة عامة الشعب، حتى نصل للتطورات التي طرأت خلال العصر الحديث في كوريا. من خلال هذا المعرض الذي يفصل تاريخ التطريز، يمكنكم الاستمتاع بالتنوع والتفرد المكمون في الفن الكوري وثقافته. أتمنى أن يكون هذا المعرض فرصة لكي يتعرف شعب دولة الإمارات العربية المتحدة على ما يميز الثقافة الكورية.

أود أن أعبر عن خالص شكري وامتناني للمركز الثقافي الكوري في دولة الإمارات وغوغل للفن والثقافة على تعاونهم مع جامعة سوكميونغ للطالبات من أجل هذا المعرض.

مرحباً بكم إلى معرض <التطريز الكوري بين الماضي والحاضر>.

 

ولكم جزيل الشكر والعرفان،،،

 

سيجون كيم

عميد المركز الثقافي بجامعة سوكميونغ

المدير العام لمتحف جامعة سوكميونغ للطالبات

It is my pleasure to introduce you to the on-line exhibition prepared by Sookmyung Women’s University Museum and the Korean Cultural Center in the United Arab Emirates.

 

This exhibition is about embroidery, which was an essential part of the lives led by Korean women. It reflects Korean traditional colours, design patterns, as well as the simple but elaborate details and beauty found in Korean traditional lifestyles.

 

The embroidery exhibited in <The Past and Present of Korean Embroidery> ranges from pieces that showcase the elaborate details created in the royal court and the simplicity of commoners to those that reflect the revolutions that occurred during the modern period in Korea. You can enjoy the variety and uniqueness of Korean art and culture through this exhibition, which is about the history of Korean embroidery. I hope this exhibition will be an opportunity for the people of the United Arab Emirates to become more familiar with Korean culture.

 

I would like to express my sincere gratitude to the Korean Cultural Center in the United Arab Emirates and Google Arts & Culture, who cooperated with Sookmyung Women’s University as a partner.

 

Welcome to the exhibition, <The Past and Present of Korean Embroidery>.

Thank you.

 

Saejune Kim

Dean of Sookmyung Cultural Center

Director of Sookmyung Women’s University Museum